Jag röstar för HBT-frågor, med det menar jag Fi

13 Sep

Kom och prata hbt med Feministiskt initaitiv Stockholms hbt-kandidater. Sissela Norlding Blanco, Jonas Göthner, Linnea Tiarafeministen Sjögren är några av alla hbt-kandidater som är på väg in i riksdagen för att bedriva en queer politik. Onsdag kl 12:00-14:00 i Feministiskt initiativs valstuga på Sergels torg.

  • Jag vill få bort tvångssteriliseringarna!
  • Jag vill ge asyl till de som riskerar förföljelse och våld!
  • Jag vill få ett slut på hatbrotten!
  • Jag vill ha en familjepolitik anpassade efter alla familjer, inte bara kärnfamiljen!
  • Jag vill få stopp på den psykiska ohälsan bland unga hbt-personer!
  • Jag vill att minderåriga transpersoner ska ha rätten till den livsviktiga könskorrigerande vården!
  • Jag vill ta bort informationsplikten för hiv-positiva för att minska spridning och stigmatisering!

…Därför röstar jag på Feministiskt initaitiv i valet 2010

Partiernas HBT-politik enligt RFSL´s undersökning (maxpoäng 25):

Feministiskt initiativ 21,3
Vänsterpartiet 18,0
Miljöpartiet de gröna 17,0
Socialdemokraterna 13,1
Piratpartiet 12,0
Centerpartiet 10,5
Folkpartiet liberalerna 10,3
Moderata Samlingspartiet 4,6
Kristdemokraterna 4,4,
Sverigedemokraterna –2,5
Källa: http://www.rfsl.se/?p=4257&aid=11850

Partiernas Transpolitik enligt KIM´s undersökning (maxpoäng 120):

Feministiskt initiativ: 118 poäng
Vänsterpartiet: 82 poäng
Miljöpartiet: 80 poäng
Folkpartiet: 74 poäng
Socialdemokraterna: 68 poäng
Centern: 50 poäng
Moderaterna: 16 poäng
Kristdemokraterna: Minus 16 poäng
Källa: https://intersektionalitet.wordpress.com/2010/08/26/sammanfattning-av-stockholm-pride/

Kommentera

